Není pochyb o tom, že každý podnikatel chce dosáhnout co nejvyššího zisku. Koneckonců, je to i důvod, proč svou firmu založit. Avšak aby měl úspěch, je potřeba, aby napřed investoval, konkrétně do propagace.

Ta je totiž základem, na kterém úspěch jakéhokoliv podnikání stojí. Pokud totiž lidé nebudou vědět, že vaše firma existuje, nebudou mít ani důvod u vás nakupovat. Je proto potřeba dostat jim buď jméno firmy, nebo její produkty, do podvědomí a přesvědčit je, aby je vyzkoušeli.

clanek2

Existuje mnoho metod, od klasické televizní či rozhlasové reklamy přes inzeráty až po internet. Malí a střední podnikatelé však obvykle nemají dostatek peněz, aby si mohli dovolit více, než reklamu v místním tisku či rozhlase.

Pro ně je vhodná metodika SEO, tedy optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Je totiž fakt, že dnes je důležité být v podnikání aktivní nejen v reálném světě, ale i na internetu. Proto je jak design, tak celková úprava internetových stránek firmy velmi důležitá.

seo2

Je však také fakt, že tato metodika je poměrně náročná především na lidskou práci. Navíc vyžaduje profesionální přístup a znalosti, které začínající podnikatel zpravidla nemá. Není proto divu, že si obvykle najímají externí firmu, aby jim webové stránky upravila.

Není však žádným tajemstvím, že u SEO cena SEOLight příliš nízká není. Jistě, v porovnání například s natočením klasického reklamního spotu a jeho zařazení do televize je to málo, ale přesto se pro začínajícího podnikatele jedná o pěknou částku. Co vše je v ní zahrnuto?

Za prvé zde máme plat zaměstnancům firmy. Popravdě, vzhledem k tomu, kolik lidí je k tomu potřeba, tvoří tato položka největší část celé částky. Dále jsou zde energie, avšak vzhledem k tomu, že naprostá většina zaměstnanců pracuje z domova, to není až tak velká položka. Následuje samozřejmě pronájem prostor a zisk firmy.

Jak je vidět, výdajů na tuto metodiku je poměrně dost. Proto bychom se neměli příliš rozčilovat nad její cenou a raději být rádi, že něco takového existuje.