SEO je nedílnou součástí online marketingu a dnes se bez něj již neobejde nikdo. Jak jinak byste se dnes chtěli také dostat do povědomí lidí než na Googlu? Každý druh stránek má svá specifika, ať se jedná o cokoli. Dnes se podíváme na to, které chyby byste měli přestat dělat v případě SEO pro WordPress https://www.seolight.cz/wordpress-seo.
Nepočítejte s automatickou optimalizací
Hodně lidí si myslí, že se web optimalizuje automaticky. To není pravda a rozhodně byste na to spoléhat neměli. S tím souvisí i první velká chyba, které se leckdy majitelé webů potýkají. V kategorii Nastavení najdete část Zobrazování.
V dolní části najdete položku Dostupnost pro vyhledávače. To nikdy nesmí být zaškrtnuté. Pokud ano, vyhledávač nebude moci stránku prohledat a nabídnout ji uživatelům jako relevantní výsledek. Možná jste si toho ani nevšimli a při založení by tato položka zaškrtnutá být neměla, ale musíte to zkontrolovat. Jinak vás nikdy nikdo nenajde.
Žádné pluginy
Bez nainstalovaných pluginů nebudete moci ovládat, co Google vidí a co ne. Pluginy napomáhají k viditelnosti a snadnějšímu ovládání. Mezi nejpoužívanější patří Yoast a All in One. Díky nim budete moci napsat lepší SEO články. Budete vědět, jak bude vypadat výsledek z pohledu uživatele.
Absence XML sitemap
XML je datový dokument uvedený v tomto formátu. Pomoci s ním může plugin, ale ani tak na něj nezapomeňte. Díky sitemap Google zjistí, jak často aktualizujete obsah a čeho se daná stránka týká. Jedná se o ideální způsob, jak ukázat, čím se zabýváte a že máte pro uživatele skutečný přínos.
Nezapomínejte na obrázky
Mnoho tvůrců vůbec nemyslí na to, že by měli obrázky pojmenovat. Google chce vědět, co je na obrázku a čeho se týká obsah pod ním. Alternativní popis (ALT) by měl obsahovat klíčové slovo, např. „cerveny-zebrik.jpg“. Využijete ho také v případě, kdy z nějakého důvodu obrázek nepůjde zobrazit. Uživatel se i tak dozví, co na fotografii je a nebudou tak zmatení.