Řidiči tráví mnoho času tím, že vybírají ty správné pneumatiky, porovnávají jejich cenu, hlučnost a hlavně jízdní vlastnosti. Přitom zapomínají, že požadované jízdní vlastnosti mají jen pneumatiky správně nahuštěné a že jejich správné nahuštění je třeba pravidelně kontrolovat.
Prováděné průzkumy ukazují, že až tři čtvrtiny řidičů jezdí na pneumatikách s nesprávným tlakem, většinou je mají podhuštěné. Jednoduše žijí v přesvědčení, že při sezónní výměně pneumatik jim je správně nahustí a že to tak stačí. Výrobci však upozorňují, že většina pneumatik, záleží na provozu vozidla i konkrétních pneumatikách, má drobný únik tlaku. Ten je potřeba kontrolovat a korigovat. Mělo by stačit přibližně jedenkrát měsíčně, třeba při tankování, trvá to jen pár minut.
Samozřejmě se řiďte hodnotami tlaku, které uvádí výrobce, u většiny vozů je najdete někde na samolepce, na víčku palivové nádrže, na rámu u dveří nebo v zavazadlovém prostoru. Jistě je ale najdete v manuálu k vozidlu. Je vhodné řídit se i okamžitým zatížením vozu, jedete-li s celou rodinou na dovolenou, pneumatiky trochu přifoukněte, protože zatížení vozu je vyšší, než když jezdíte ve voze sám a bez zavazadel.
Podhuštěná pneumatika je nebezpečná především proto, že vůz tzv. plave, pneumatika se může v krajním případě i zout. Navíc je náchylnější k mechanickému poškození a díky většímu valivému odporu zvyšuje spotřebu paliva.
Naopak přehuštěná pneumatika bývá náchylnější ke smyku a dochází k jejímu většímu opotřebení. Může přinést nepatrně nižší spotřebu paliva, nicméně to je na úkor bezpečnosti.
Kontrola správného tlaku v pneumatikách by se měla provádět za studena, přibližně jedenkrát za měsíc, přestože pokles tlak hlídá počítač ve vašem voze.
Policie kontrolu tlaku neprovádí, zaměřuje se pouze na kontrolu výšky dezénu, správného rozměru a použití zimních pneumatik v době, kdy je to předepsáno.